Zelenika sorozatunk 1. része: A történelem megelevenedik

51943306_324775128168941_2995472838346932224_n.jpg

Érdeklődve csaptam le a hírre, miszerint a napokban megjelent Montenegróban dr. Magyar Zoltán neves építész és építészettörténész legújabb könyve, "Istorijski pregled" vagyis "Zelenika - történelmi áttekintése" címmel. Ekkor döntöttem úgy, hogy augusztusban kiemelt témánk a Zelenika Hotel, és az alapító Magyar család története lesz. És azt is elhatároztam, hogy bár Montenegróba eljutni most nem tudok, a könyvet mindenképpen szeretném megszerezni. Ezért vettem a bátorságot, és közvetlenül megkerestem a szerzőt, Zoltán bácsit.

A 92 éves Zoltán bácsi Magyar Adorján gyermeke, Dr. Magyar Antal unokája. Nagyon közvetlen, kedves volt írásbeli beszélgetéseink során és örömmel jelentem, hogy pár nap alatt Montenegróból érkezve kézhez vehettem most megjelent könyvét.

Javaslom nagyon figyeljetek, mert pár napon belül megjelenik majd Facebook csoportunkban a legújabb szülinapi játékunk, melynek igen fontos és eszmeileg nagyon értékes nyereménye lesz ez a legújabb, minőségi kiadású, közel 100 oldalas könyv, mely ugyan nem magyarul íródott, ugyanakkor mobilapplikációval akadálytalanul olvasható, melyről a nyertest megfelelő módon tájékoztatjuk majd.

Szóval figyeljetek cikkeinkre és játszatok velünk, hogy kézhez kaphassátok Zelenika település és benne a Hotel megelevenedő történetét!

Technikai információk:

  • Zelenika Hotel: GPS: 42.453420 18.569028
  • A képen Magyar Adorján által készített akvarell látható a Zelenika Hotelről.