A Virágsziget legújabb titka, a megfeneklett Lijander

michael_duricic.jpg

Számomra még ismeretlen történetű, a tivati Virágsziget bejáratánál található hajóroncs a májusi, hajóroncsokat bemutató sorozatunk első részében. 2019 májusában még nem volt ott a Virágszigetnél, júliusban már igen. Szóval nemrégen lelte halálát a hullámokban. Turistalátványosságnak persze nem utolsó, de valahogy összeszorul a szívem a kép láttán.

Milyen érdekes, hogy van egy elsüllyedt hajó Rose-nál és 2019. júliusa óta egy a Virágszigetnél. Talán a hajóroncsokat a virágokról kellene elnevezni, a mai cikkünk példányát ezért elneveztem Lijander-nek (magyarul: leander, Montenegróban úton-útfélen megtalálható mediterrán növény).

mikhail_tokarev.jpg

Lijander először egy virtuális kiállításon tűnt fel nekem, azonnal megszólította a szívemet. Elkezdtem nyomozni utána, mivel ezt a hajóroncsot még sehol nem láttam.

Írtam a fotót készítő Mihael Đuričić fotóművésznek (honlapja: http://www.djuricic.me/, közismertebben a fotóstúdió neve: https://www.facebook.com/mikophotographystudio/), aki a Tivati Múzeum és Galériában rendezett virtuális kiállítás (a kiállítás itt látható: https://www.theasys.io/viewer/POwRke90KC5FVEvj73prwQ8V0iZ3Xb/) egyik résztvevője.

giedrius_markulis.jpg

Szerettem volna tőle megtudni, hogy pontosan hol található a hajó, és tud-e valamit a történetéről. Türelmetlenül vártam válaszát. Nagyon kedvesen válaszolt nekem, és ahogy elárulta a hajó koordinátáit, majdnem leesett az állam, amikor megtudtam, hogy a hajóroncs a Virágsziget bejáratánál van. 2019. májusában ugyanis jártunk ott, de akkor még nem volt ott.

antea_sostanc.jpg

A Google maps-ből a koordináták alapján megtudtam, hogy 2019. júliusában kerülhetett oda, úgyhogy maga a látványosság számunkra még nagyon friss. A Virágszigethez behajtva rögtön a bejáratnál látható a hajóroncs, egészen közel a parthoz.

giedrius_markulis2.jpg

Nem tudni, meddig lesz itt, számomra nagyon szomorú látvány, ugyanakkor egy újabb indok, hogy Montenegróba jártunkkor ismét felkeressük a Virágszigetet. Amúgy is nagyon szép naplementét lehet fotózni a Virágsziget bejáratánál (még a kapurész előtt) közvetlenül jobb kéz felől lévő parkolónál, ki fogjuk próbálni ezúttal Lijander társaságában is.

terkepen.jpg

Bakancslistára való ez is, már alig várom, hogy láthassam.

Technikai információk: