I love Montenegro

Montenegrót látni kell

Naplemente szakadó esőben

Restoran Bankada

Gyönyörűséges 05.29-ei naplemente szakadó esőben a Restoran Bankada mellől, ahol most kivételesen nem ettünk, viszont kaptunk szivárványt is! Jó hely a naplemente fotózására.

Csodák Montenegróban is vannak

Fox tales

Egy kisebb csodatörténet következik, aki nem hisz a csodákban, ne olvassa tovább. :) Szóval 4 nappal ezelőtt látogattuk meg a Kosmač erődöt, Budvától pár kilométerre, ahol egy magyarul beszélő montenegrói bácsival és egy rókával ajándékoztak meg minket az Égiek. (ld. korábbi bejegyzések között). A…

Címkék: róka csoda Kosmač

Siklóernyőzés Montenegróban földi perspektívából

Paragliding in Montenegro from a ground perspective

Régóta szemezünk vele. A paplanernyőzéssel, vagyis a paraglidinggal. Különböző formái vannak, víz felett húznak hajóval, tandemernyőzés, vagy akár a hegyről indulva a szakadék panorámájának átszárnyalásával. A tegnapi nap a fejünk felett szálltak el a felhők, s köztük egy-két meglepetésvendég.…

Érezze magát a Paradicsomban

Carskoje Selo

A mai nap ismét egy titkos épülő városkára bukkantunk (mint régen, amikor a Lusticát felfedeztük), a Sv. Sava templomot keresve, Sveti Stefan felett. Egy gyönyörű kis templomot véltünk felfedezni, bár a GPS mondta, hogy ez még nem a Sv. Sava templom, azért csak megnéztük ezt is. Hát az oroszok…

Tovább olvasom

Blitvás krumpli, egy új szerelem

Új szerelem a blitvás (mángoldos) krumpli, melyet a tivati Villa Negra tulajdonosa ismertetett meg velünk. Horvátországban, Albániában és Montenegróban, az egész Balkánon nagyon kedvelt köretként készítik minden étteremben (15 dkg kb 2-4 Euro), általában dalmát krumpliként szerepel az étlapon.…

Montenegrói gasztronómia (Šebelj - Lastva Grbaljska)

Restoran Šebelj Lastva Grbaljska

Újabb próbálkozásunk a tengeri herkentyűkkel. Szállásunktól két percre található a Restoran Šebelj Lastva Grbaljskán, közel Budvához. Már az út szélén is tábla hirdeti, hogy itt halételekhez juthatunk. Szakadó esőben álltunk meg, remélve, hogy jó helyre vezérelt bennünket a gyomrunk. Nem csalódtunk.

Fürge róka Montenegróban

A mai kirándulásunk a Kosmač erődhöz vezetett, ahonnan lefelé jövet összefutottunk egy róka úrfival. Nagyon udvariasnak, bár morcosnak tűnt, de aztán vígan elszaladt előttünk és megmutatta az utat egy édes kis patakhoz. A napunkat feldobta, az biztos, figyelemmel arra is, hogy napok óta csak szakadó…

Montenegrói gasztronómia (Mirna Luka Tivat)

Restoran Mirna Luka Tivat

A tivati Restoran Mirna Luka az elmúlt években sok átalakuláson ment át, de még mindig talpon tudott maradni a sok bezárt étterem mellett. Korábban hagyományosabb és sokrétűbb étlappal rendelkeztek, nagyobb vendégtérrel (melynek felében ma már virágüzlet működik), de a megújult étlapon is…

Montenegrói cicák bemutatása

Lucky, azaz Sanyi a macska

2019-es első jelöltünk a cicaszépségversenyre a hegyekből kiskorában kimentett Lucky cica, aki Lastva Grbaljska városrészben éli mozgalmas életét. Montenegróban elég sok gazdátlan cica és kutyus fordul elő, de elmondható, hogy leginkább a cicák tengerpartja ez. Minden évben beleszerelmesedünk pár…