Beleszerettem egy kézitáskába Montenegróban

4.jpg

Idei montengrói nyaralásunk alatt egyik este a már kihalt Porto Montenegro szépen kivilágított kirakatához érkeztünk. Egy csodás táskákat tartalmazó kirakat elé. Női szememnek pazar látványt nyújtott, egyből sikongattam páromnak, hogy ez a táska is, meg az a táska is kellene nekem.

3.jpg

Még életemben nem láttam ilyen szép, dizájner táskákat. Szinte elemi sóvásrgást éreztem, hogy valamelyiket megkaphassam. A polcon látható táskák közül a jobb szélsőbe szerettem bele a középső sorban. Ez volt a csoda része.

5.jpg

Aztán természetesen vissza kellett zökkenjek a mindennapok valóságába, ahol kiderült, hogy egy, a kirakatban árválkodó, nem szép, de kézzel készített dizájner fülbevaló 1200 euróba kerül itt a boltban, vagyis a jelenlegi árfolyamok szerint bőven 480e Ft az ára.

6_5.jpg

Ezek után már bele sem mertem gondolni, hogy a csodálatos táskák mennyibe kerülhetnek, de arányaiban nyilván a fülbevaló sokszorosába legalább. Elgondolkodam azon, hogy lenne-e valaha az életben olyan esemény, ahová a félmilliós-millió forintos táskámat elvihetném, de rájöttem, hogy én a saját való világomban élek, az én világom már rég nem a rongyrázásról szól. Nem vagyok gazdag anyagilag - máskérdés, hogy lelkileg igen -, de ha ennyibe kerül egy csodás táska, talán nem is szeretnék igazából gazdag lenni. Mert egy ilyen táskához már fel is kell öltözni, hozzá való cipőkével, kalappal, sminkkel, miegymással, ami már igazából nem is én lennék. Így maradt a táska a kirakatban és beégve az agyamba.

2.jpg

Másnap visszalopóztunk ugyancsak éjjel a kirakathoz, és lefotóztuk a gyönyörű táskákat, hogy legalább a szemem legeltethessem rajtuk akár minden nap.

1.jpg

Én értékelem a szépséget, ugyanakkor meghagyom a gazdag montenegrói turistáknak (gondolom mindenki érti, hogy vajon melyik nemzettséget értem alatta), akik jachttal érkeznek a csillogó Porto Montenegro kikötőjébe, hogy magukkal vihessék ezeket a gyönyörű tárgyakat, hogy utána csillogó, pompás életük legyen, amíg meg nem halok én is, aki viszont mindig is emlékezni fogok rájuk.

Aki mégis komolyan érdeklődne a táskák iránt, ezeken a weboldalakon találhatja a Milánóból származó dizájner táskákat. A Big Bent ábrázoló táska közel 3.000 Eurójával a legdrágábbak közé tartozik. A kisebb, kevésbé dizájnosak 800 Euró környékén már elérhetőek.

Technikai információk: